کادر فنی     (Technical staff)

کادر فنی (Technical staff)

(Technical staff)kadrefani
کادر فنی     (Technical staff)

کادر فنی (Technical staff)

(Technical staff)kadrefani

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای 76 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای 76 صفحه

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 


مشخصات فایل
تعداد صفحات76
حجم195 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

 

آموزش عبارت است از تلاش در جهت کسب تخصص حرفه ای ماشینی ، تلاش فنی ، ورزیدگی در امور مدیریتی و اکتساب روش ها و برخوردهای متناسب در مقابل مسائل دقیق اجتماعی(کیان پور ، 1389). در این تعریف کسب تخصص حرفه ای ماشینی و دانش فنی را آموزش دانسته است ، تعلیمات مراکز آموزشی و تربیت نیروی انسانی و ترکیب آموزش های تئوری و عملی می تواند نقش بسیار بالایی در توسعه کشور ما داشته باشد .شاید متداول ترین اسلوب آموزش ، کارآموزی کارگران در محیط حرفه ایست . در این اسلوب کارآموز ضمن کسب مهارت ، دانش های مورد لزوم عملکرد حرفه خود با ماشین آلات و مواد اولیه ای سرو کار دارد که پس ازخاتمه کارآموزی باید با آنها کار کند . کارگر در محیط واقعی کار می کند که باید در آن حرفه اش را انجام می دهد .

 

 

 

آموزش فنی و حرفه ای   آموزشهایی است که به منظور ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار  به افراد ارائه می شود و یا کارآیی فرد را افزایش داده و موجب کاهش هزینه و افزایش کیفیت زندگی می شود . این آموزش ها در کشورمان به صورت آموزش رسمی   و غیر رسمی    شامل آموزش های متوسطه فنی و حرفه ای و کار دانش، کاردانی فنی و حرفه ای و علمی – کاربردی، ضمن خدمت و مدیریت حرفه ای تخصصی و آموزش های کوتاه مدت برای  سه سطح آموزش کارگر(ماهر، نیمه ماهر )، آموزش تکنیسین و آموزش مهندس و کارشناس صورت می گیرد این آموزش ها در سطح آموزش کارگران (ماهر و نیمه ماهر) عمدتا به صورت 70% عملی و 30% تئوری به کارآموزان ارائه می گردد .

 

 

 

نظام قابل تشخیص مدیریت و سازمان آموزش های فنی و حرفه ای شامل:
 1 – آموزش حرفه ای  
 2 – حرفه آموزی بازار کار  
 3 – حرفه آموزی بنگاه اقتصادی  (درون بنگاهی) می باشد. مطابق 22 ماده قانونی موضوعه اجرای حرفه آموزی بازار کار (آموزش های و حرفه ای کوتاه مدت غیررسمی) به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور واگذار شده است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش های فنی و حرفه ای

2-1-مقدمه    8
2-2- ضرورت آموزش و بالندگی نیروی انسانی    12
2-3- تاریخچه آموزش های فنی و حرفه ای در جهان و ایران    16
2-4-آموزش فنی و حرفه ای    18
2-5- واژه شناسی آموزش فنی و حرفه‌ای    20
2-6- آموزش در زندان    21
2-7- مهارت    22
2-8-سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  (TVTO)    22
2-9- کارآفرینی ، تعریف و اهداف آن    23
2-10- مبانی تئوریک آموزش های فنی و حرفه ای    25
2-11-ضرورتها و الزامات آموزش مهارت های فنی و حرفه ای    31
2-12- نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تربیت نیروی انسانی    35
2-13-تاثیر مهارت در اشتغال    39
2-14- رابطه آموزش های فنی و حرفه ای و اشتغال    43
2-15-آموزش های فنی و حرفه ای در زندان    50
2-16-ضرورت آموزش فنی و حرفه ای در زندان    54
2-17-تاریخچه‏ آموزش و اشتغال زندانیان‏ در نظام زندانبانی‏ انگلستان    57
2-18-آموزش و اشتغال زندانیان در قرن حاضر    61
2-19- مرور ادبیات و سوابق مربوطه    66
منابع و مآخذ    73
الف) منابع فارسی    73
ب) منابع خارجی    75

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد